Lilly-lue

Pinner: Jeg strikket denne på strømpepinner 3,5 og 4 (da jeg får vondt i hendene av å strikke på  40 cm rundpinner)
Garn: Baby Merino Mix
Farge: Marine 17
Garnmengde: 100 gram
Tilbehør: To knapper

Oppskriften står i boka "Klompelompe - strikk til hele familien"

Denne lua ble strikket til min kjære svigermor. Hun er en fantastisk fin dame, som sprer positiv energi til alle rundt seg. Hun er glad i gå tur, og nå kan hun gjøre det med ny lue. :) 

Denne lua strikkes på en litt annerledes måte enn de andre luene jeg har strikket. Først strikker man mønsterpartiet i midten (frem og tilbake), deretter plukker man opp masker på to sider for å fullføre lua. Morsom å strikke, og et nok et nydelig mønster fra Klompelompe!

For dere som følger oss her, kan jeg også informere om at vi nå er på Instagram. Der oppdaterer vi så å si daglig, og for de som vil følge oss er navnet på IG sisterknit.blogg.no :) 

-Therese

#klompelompe #strikk #strikking #sisterknit #merino #ullergull #lillylue

2 kommentarer

handarbeidsglede

26.02.2017 kl.20:06

Så fin lue!

Sisterknit

27.02.2017 kl.19:37

Tusen takk! :)

Skriv en ny kommentar

sisterknit

sisterknit

36, Lørenskog

Vi er to søstre som elsker å strikke! Vi har tidligere blogget hver for oss, men en vakker augustkveld i 2016 foreslo Kristine at to blogger burde bli til én, og dette ble starten på Sisterknit. Her kommer vi til å legge ut bilder og beskrivelser av strikkeprosjektene våre, og dele oppskrifter vi selv har laget. Litt om oss: Therese: Mamma til en jente på 9 og en gutt på 1 år, som begge har en god garderobe med strikkeplagg. Liker best å strikke i merinoull, men også glad i å strikke i bomull. Strikker litt løst, og må derfor ofte gå en halv pinne for å få strikkefastheten til å stemme. Er veldig nøye, og teller alltid over mange ganger for å være helt sikker på at alt blir riktig. Periodehekler, og heller ikke fremmed for bruk av symaskin i ny og ne. Kristine: Mamma til en jente på snart 1 år. Aller mest glad i å strikke og hekle småplagg, men dette er ikke noe hinder for at større prosjekter stadig havner på pinnene. Strikker litt stramt, og må ofte gå opp en halv pinne for å få strikkefastheten til å stemme. Liker godt å designe mønstre selv, gleder meg til å dele disse på bloggen!