Lilly-lue

Pinner: Jeg strikket denne p strmpepinner 3,5 og 4 (da jeg fr vondt i hendene av strikke p  40 cm rundpinner)
Garn: Baby Merino Mix
Farge: Marine 17
Garnmengde: 100 gram
Tilbehr: To knapper

Oppskriften str i boka "Klompelompe - strikk til hele familien"

Denne lua ble strikket til min kjre svigermor. Hun er en fantastisk fin dame, som sprer positiv energi til alle rundt seg. Hun er glad i g tur, og n kan hun gjre det med ny lue. :) 

Denne lua strikkes p en litt annerledes mte enn de andre luene jeg har strikket. Frst strikker man mnsterpartiet i midten (frem og tilbake), deretter plukker man opp masker p to sider for fullfre lua. Morsom strikke, og et nok et nydelig mnster fra Klompelompe!

For dere som flger oss her, kan jeg ogs informere om at vi n er p Instagram. Der oppdaterer vi s si daglig, og for de som vil flge oss er navnet p IG sisterknit.blogg.no :) 

-Therese

#klompelompe #strikk #strikking #sisterknit #merino #ullergull #lillylue

2 kommentarer

handarbeidsglede

26.02.2017 kl.20:06

S fin lue!

Sisterknit

27.02.2017 kl.19:37

Tusen takk! :)

Skriv en ny kommentar

sisterknit

sisterknit

36, Lrenskog

Vi er to sstre som elsker strikke! Vi har tidligere blogget hver for oss, men en vakker augustkveld i 2016 foreslo Kristine at to blogger burde bli til n, og dette ble starten p Sisterknit. Her kommer vi til legge ut bilder og beskrivelser av strikkeprosjektene vre, og dele oppskrifter vi selv har laget. Litt om oss: Therese: Mamma til en jente p 9 og en gutt p 1 r, som begge har en god garderobe med strikkeplagg. Liker best strikke i merinoull, men ogs glad i strikke i bomull. Strikker litt lst, og m derfor ofte g en halv pinne for f strikkefastheten til stemme. Er veldig nye, og teller alltid over mange ganger for vre helt sikker p at alt blir riktig. Periodehekler, og heller ikke fremmed for bruk av symaskin i ny og ne. Kristine: Mamma til en jente p snart 1 r. Aller mest glad i strikke og hekle smplagg, men dette er ikke noe hinder for at strre prosjekter stadig havner p pinnene. Strikker litt stramt, og m ofte g opp en halv pinne for f strikkefastheten til stemme. Liker godt designe mnstre selv, gleder meg til dele disse p bloggen!