Winter Playsuit #2

Selv om det bare er hst, er vi godt i gang med bruke den nye favorittdrakta.....

Pinner: Rundpinne 3 og 3,5 og strmpepinne 3 og 3,5
Garn: Drops Baby Merino
Garnmengde: 150 gram til str. 2-3 r
Farge: Mrk gr (mix 20)
Knapper: 6
Designet er laget av Ministrikk, og oppskriften kan kjpes p Ravelry (jeg kjpte min der) eller p Ministrikks hjemmeside. 

Dette plagget har jeg strikket tidligere (se innlegg HER), men ettersom minstemann har vokst ut av favorittplagget og vinteren nrmer seg, var det med stor glede jeg la opp en ny drakt p pinnene. Ogs denne gangen valgte jeg lage ermene i full lengde, et valg jeg er godt fornyd med. Garnet er litt tynnere enn det jeg brukte til den forrige drakten, s denne er ikke fullt s varm. Det passer fint, for n har eieren et aktivitetsniv som er mye hyere enn for et halvt r siden. Det stabbes, klatres og utforskes til den store gullmedaljen om dagen, s tynnere ullplagg er perfekt til innendrs bruk. 

f stripene under ermene til stemme perfekt med stripene p bolen gikk som en lek denne gangen, til tross for at jeg fortsatt finner oppskriften litt utilstrekkelig i forklaringen enkelte steder.

Drakta gr raskt strikke, og jeg anbefaler alle strikkere prve seg p denne! 

-Therese

#strikk #strikkedilla #merino #ull #drops #winter #playsuit #knit #knitting #strikking #sisterknit

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

sisterknit

sisterknit

35, Lrenskog

Vi er to sstre som elsker strikke! Vi har tidligere blogget hver for oss, men en vakker augustkveld i 2016 foreslo Kristine at to blogger burde bli til n, og dette ble starten p Sisterknit. Her kommer vi til legge ut bilder og beskrivelser av strikkeprosjektene vre, og dele oppskrifter vi selv har laget. Litt om oss: Therese: Mamma til en jente p 9 og en gutt p 1 r, som begge har en god garderobe med strikkeplagg. Liker best strikke i merinoull, men ogs glad i strikke i bomull. Strikker litt lst, og m derfor ofte g en halv pinne for f strikkefastheten til stemme. Er veldig nye, og teller alltid over mange ganger for vre helt sikker p at alt blir riktig. Periodehekler, og heller ikke fremmed for bruk av symaskin i ny og ne. Kristine: Mamma til en jente p snart 1 r. Aller mest glad i strikke og hekle smplagg, men dette er ikke noe hinder for at strre prosjekter stadig havner p pinnene. Strikker litt stramt, og m ofte g opp en halv pinne for f strikkefastheten til stemme. Liker godt designe mnstre selv, gleder meg til dele disse p bloggen!